Thursday, January 12, 2006

3K (Kaya, Kacak atau Kelakar)

Seperti biasa ke tempat keje, radio pilihan yang sering kudengari ialah Pagi di Era. Topik pagi ni ialah kalau kita nak memilih pasangan yang mana satu menjadi pilihan, Kaya, Kacak atau Kelakar? Ada satu sms yang dibacakan oleh K&K (Khairil & Kiran), lebih baik kita pilih kelakar sebab kalau kaya, ada kemungkinan kita akan jatuh miskin. Kalau kacak, lama kelamaan akan jadik tua jugak. Tapi kalau kelakar, akan senantiasa kelakar.

But to me, kalau kelakar tapi tak berduit pun tak buleh jugak. Sekarang pegi mana-mana pun mesti nak kena guna duit. Kalau jalan kat dalam KL tu, mesti ada tol. For example, semalam one of my friends nak pegi Menara Telekon buleh sesat sampai ke Kelana Jaya. 4 tol dia kena! Nanti kalau ada anak pulak, mana nak cari duit hantar anak pegi sekolah, makan pakai anak, sakit anak? One of the callers cakap thru her experience yang husband dia cuma keje kilang jer mungkin operator kot. Walaupun family *hantai, dia still nak kahwin dengan mamat ni. Dia cakap dia gaji besar, takpe dia buleh cover. But end up, dia terpaksa bekerja selama 7 ari seminggu untuk cover monthly expenses dia. Kesian kan?

Kalau pasangan kita kacak pun, risiko tinggi jugak. Biasanye kalau orang kacak, ramai yang pandang. Dia pun mungkin rasa saham dia tinggi. Kang ada pulak dia bukan satu lagi branch. Sapa jugak yang susah?

So my conclusion is, biarla ada ketiga-tiganye tapi dalam kuantiti yang sederhana. Tak terlampau kacak tapi sedap mata memandang. Tak la kelakar sangat, tapi still ada sense of humour. Tak la kaya raya sangat, tapi berduit la jugak.

Kesederhanaan itu penting...

*hantai = objection

4 comments:

Little Samourai said...

Saya setuju! Saya setuju! Lagi satu kalau pompuan Scorpio, pilihlah laki2 Cancer! :-D

Fara said...

lelaki hensem banyak yang gay kehkehkeh!!

Anonymous said...

Mr. Imran awak Cancer ek? Kalau camtu, Koki pun Cancer jugak la kan...hikhikhik

Little Samourai said...
This comment has been removed by a blog administrator.