Tuesday, December 26, 2006

Kecewa

Memang kecewa. Sangat kecewa. Bengang betul.

Dari Jumaat, 2nd car tu duduk workshop. Masalahnya, enjin bergetar kuat, dah tak pick up. Hari ni baru ambik balik. Bayangkan dari Jumaat sampai Selasa duduk bengkel patut dah okay kereta tu.

Hari ni ambik balik. Kena bayar empat ratus enam puluh tiga ringgit. Takde duit kecik, tiga ringgit dapat diskaun. Jadi, total kena bayar ringgit malaysia empat ratus enam puluh sahaja. Yang ditukar,

1) Engine mounting
2) Gear box mounting
3) Spark plug

Tapi bila bawak balik rumah kereta tu, on the way dah gigil balik. Tak pick up langsung. 100 km/j pun tak buleh pegi. Naik bukit skit kena tukar gear 3 dari gear 5. Selalu Elite Highway, kita lalu lorong tengah. Tapi hari ni, kena lalu lorong kiri sekali. Kalau tidak, ganggu orang lain.

Kita bengang betul la. Apa agaknya yang pomen betulkan? Langsung tak betulkan langsung! Duit dah bayar. Mahal pulak tu. Kalau murah, memang tak kisah. Ni tidak buleh dapat handbag dan purse jenama GUESS satu set!

Esok, aku nak hantar balik kereta tu kat bengkel yang sama. Aku taknak bayar satu sen. Dalam kepala ni, dah karang apa aku nak bebel kat diorang esok. Merugikan aku jerk. Kalau tak reti nak betulkan, bagitau awal-awal.

Takde la aku kecewa sebegini rupa!!

3 comments:

Little Samourai said...

mmg patut hantar balik & jgn bayar satu sen pun. akak saya hari tu polish kereta dia tak puas hati pun pegi hantar balik... :-P

nasha said...

sebelum pergi workshop hantar kereta , better tanya org dulu workshop mana yg ok. kalau tak mesti jadi mcm ni.......alhamdulillah aku tak pernah kena lagi. aku servis htr proton bayar mmg mahal tapi aku puas hati .

Love Sweet Recipes said...

kak coy,
saya memang tak bayar sesen pun. Tapi memang dah rugi sebenarnye sebab pada awalnya memang bukan mounting problem etc. Problem cuma wiring ada some connection yang tak ter'connect. Cheh...

nasha,
benkyou ni natta. Next time aku tak hantar dah keta kat TOP SPEED GLENMARIE!!