Wednesday, May 17, 2006

FIFA World Cup VS Akademi Fantasia

Photobucket - Video and Image Hosting VS Photobucket - Video and Image Hosting

Yessss....lagi berapa ari jek lagi dah nak start World Cup 2006 ek (09/06/06~09/07/06).....Akademi Fantasi Musim-4 pun akhir bulan ni (27/05/06~)....

Cite pasal World Cup ni tingat, World Cup 1990. Masa tu form 1. Sekolah asrama. Tidur katil atas, takde palang pulak tu. Pagi tu mimpi jatuh katil, rasa macam terbang di awangan. Pastu, gedebuk!! Jatuh betul rupanye. Senior F.4 yang duk katil bawah, terjaga. Dia pun memang nak bangun pagi tu tengok World Cup (warden tau, mesti dia marah tengok tv pepagi buta). Akibat jatuh katil, gigi depan patah. Hahahahaha....Opsss....Disebabkan kejadian tu, katil yang takde palang tu, berpindah tempat, diapit oleh 2 biji katil lain...hahahahah....nak naik katil lak susah, kena panjat ikut depan pulak...

World Cup 1994. Ikut la jugak skit, esp. final Brazil vs Italy. Masa tu sokong Italy sebab suka kat player jersey no. 10, Roberto Baggio. Kehkehkeh...masa tu rambut dia cun. Ada ponytail.

Photobucket - Video and Image Hosting -> Roberto Baggio

World Cup 1994, Brazil menang 3-2 ngan Italy. Tu pun menang penalti. Malam final World Cup tu, kitorang dapat permission tengok tv. Hehehehe...best!!! Esok sekolah tak hingat! Esoknye memasing datang sekolah dengan mata merah tak cukup tidur.

Akademi Fantasia pulak...Tahun ni agaknye macamana la rupa bebudak AF. Kalau AF3 menang kat Mawi, AF2 kat Zahid, AF1 kat Vince, tahun ni apa pulak ceritanye....Nak juga tau apa nasib Mawi bila juara AF4 dah keluar nanti. Sebab sekarang ni apa-apa award yang dia involve semua bagi la kat dia...hhhmmm...malas la nak cite...no komen...err tgazfa aku tau yang ko memang fan Mawi. Apakah kepopularitian bebudak AF ni cuma bertahan hanya satu tahun jek? Ye la, bile ada juara baru nanti, juara lama dilupakan ke?

Yang penting, tv kat rumah tu cuma satu. Biasanye WC ni dh yang minat, AF ni sapa lagi yang minatkan...hehehehe...ada la adegan berebut remote nanti ni...hahahahah

7 comments:

ujen said...

waaaa...aku nak subscribe Astro tak dapat green light lagi..sebab aku bersengkongkol dgn Haziq...kalau subscribe Astro jgn masukan sport...wakakakak..patut pun tak dpt green light..hehehheh

Love Sweet Recipes said...

Ujen,
Kalau ada budak kecik, mesti nak subscribe cartoons. Kalau ada orang besar mesti nak kena subscribe sports. Hahahaha....

duchess said...

adorque,
aku ingat lagi kes ko jatuh katil patah gigi tu..glamer sekejap..hehehe..

dan aku ingat jugak roberto baggio..aku rasa masa tu satu asrama tu minat kat dia..hahaha..!

aiseh..aku miss la AF musim 4 nihh...yg lepas2, semua yg aku minat jadi juara..tahun ni takde juara kot sbb aku tak minat sesapa..boleh gitu...?? hehehe..apa2 pun aku paling miss sekali aznil...& adlin aman ramli..hahaha..

Anonymous said...

iffah,
masa tu aku tumpang floor segara kan...aku rasa bebudak segara memang tak lupa la esp. dormates aku maye', peot ngan teo.hahahaha

sumer orang minat roberto baggio ek masa tu...

AF4 ni aznil biasa la jadik hos lagik. Adlin Aman Ramli lak jadik pengkritik tetap. Nak tau tak Dr. Motivasi sape? Dr. Fazley Yakub la...dah dr. dah dia..muda lagik tu..

Fara said...

opss..terbatuk2 aku ... aku minat mawi eh?? hahaha nak kata minat sgt2 tu tak de la.. .. aku minat sekadar ada 2 CD dia jek kehkeh ... minat gak la kot ... tapi kalau org kutuk2, aku ok jek hahahah layannnn

ummi of triplet said...

fara
aku beli cd dia yg berzanji baru ni...pehtu aku balik kedah baru ni aku bagi mak aku. siap ajar mak aku camne nak guna cd player tuh

iffah
ko suh la adik2 ko subsribe afextra...pehtu ko leh la tgk kannnnn

tahun ni aku afundi adlin!!! ahhahahaha

Love Sweet Recipes said...

tgazfa,
layan jangan tak layan

cheeky wife,
aku nak afundi Dr. Fazley..buleh gitu? hahahahaha